Donderdag 02/03 - Reisverslag uit Zemun, Servië van Jet P - WaarBenJij.nu Donderdag 02/03 - Reisverslag uit Zemun, Servië van Jet P - WaarBenJij.nu

Donderdag 02/03

Door: Jet

Blijf op de hoogte en volg Jet

02 Maart 2017 | Servië, Zemun

Om 8.00u vertrok ik naar het station van Sassenheim. Hier had ik met Kelly afgesproken en samen gingen we naar Schiphol. Met een uurtje vertraging vanwege de harde wind gingen we om +/- 11.00u dan echt de lucht in. Vanuit de lucht lijkt Servië heel droog, eenmaal aan de grond bleek dit ook aardig te kloppen.
Met de bus vertrokken we naar Zemun. Na een aantal keer vragen (de mensen spreken heel slecht Engels, en lijken ook niet heel behulpzaam) vonden we ons Hostel Ruler. Het hostel is op zich prima, op een koelkast na. Ik heb er zelfs een badkamertje bij, wat eigenlijk niet in de omschrijving stond.
Samen met Kelly ben ik op zoek gegaan naar een supermarktje en hebben we de buurt een beetje verkend. Onze eerste indruk van Zemun, het oude stadsgedeelte van Belgrado is niet al te positief. De huizen zijn er slecht aan toe en de wijken zien er niet vrolijk of aantrekkelijk uit. Na wat boodschapje gedaan te hebben zijn we op pad gegaan voor een hapje eten. Dit was nog behoorlijk lastig, want er lijkt niet veel te beleven in Zemun. Toch hebben we een leuk Grieks restaurantje (slecht een klein beetje verdwaald) gevonden. Hier aten we Souflaki en een heerlijk toetje (Mille Feuille).
Na het avondeten (wat echt niks kost) hebben we de helft van een filmpje gekeken en zijn we gaan slapen.