Zaterdag 04/03 - Reisverslag uit Belgrado, Servië van Jet P - WaarBenJij.nu Zaterdag 04/03 - Reisverslag uit Belgrado, Servië van Jet P - WaarBenJij.nu

Zaterdag 04/03

Door: Jet

Blijf op de hoogte en volg Jet

04 Maart 2017 | Servië, Belgrado

De bedoeling was om naar Novi Sad te gaan, een uurtje van Zemun verwijderd. De tour guide had ons gisteren verteld dat kaartjes voor de bus naar Novi Sad in de Kiosks te koop waren. De kiosks wisten echter van niks en begrepen ons ook voor geen meter. Omdat het toch eigenlijk ook wel veel te mooi weer was om 2 uur in de bus te zitten, besloten we om het maar niet te doen. Een nieuw plan werd gevormd, namelijk de Belgrade Zoo te bezoeken.
De dierentuin was toch wel een beetje anders zoals die we hier gewend zijn. De hokken erg klein en ook heel kaal, met bijvoorbeeld kunstgras. Sommige dieren miste ook een ledemaat. Toch was het heerlijk weer en hebben we van zowel de mensen (typisch Servisch) als de dieren kunnen genieten. Onderlangs het fort zijn we weer naar de bushalte gelopen, en onderwerg hebben we een paar mooie foto’s kunnen schieten van ruïnes van het fort. Thuis in Zemun hebben we ons omgekleed een powernapje gedaan en klaar gemaakt voor een Pub Crawl!
Na snel 10 worstjes gegeten te hebben, dit heet Ćevapčići hebben we snel afgerekend en waren we nog net op tijd voor de Pub Crawl (kroegentocht).
De pub crawl begon (uiteraard) met het typische drankje Rajka en al snel belande we dan ook in een Kavana met live Servische muziek. Mia, de guide was ontzettend open en aardig. Het was een leuke groep met veel verschillende nationaliteiten (Turkije, Duitsland, Amerika, Zwitserland, Roemenië). Kortom: Een zeer geslaagde avond!