Zondag 12/03 - Reisverslag uit Novi Sad, Servië van Jet P - WaarBenJij.nu Zondag 12/03 - Reisverslag uit Novi Sad, Servië van Jet P - WaarBenJij.nu

Zondag 12/03

Door: Jet

Blijf op de hoogte en volg Jet

12 Maart 2017 | Servië, Novi Sad

Vandaag toch eindelijk naar Novi Sad geweest. Na de Rajka bar van gisteravond was dit tamelijk vroeg :)
Novi Sad (stad ten noorden +/- 1 uur van Belgrado) heeft veel meer dan Belgrado. Grote getallen aan kerkjes van verschillende geloven: orthodox, katholiek, jodendom, christendom. De ene kerk of synagoge nog mooier dan de ander. Met onze "Novi Sad app" liepen we alle bezienswaardigheden af. Tussendoor nog bij een leuk tentje geluncht (meteen avondeten). En dat was lekker hihi!! Tacoschotel en een chocolademousse bloempotje toe. En echt het kost helemaal niets hier.

Als laatste bezienswaardigheid zijn we naar het oude stadsdeel gelopen, gescheiden van de nieuwe stad d.m.v. de Donau. Hier hebben we de military underground en fortress gezien. Vanaf het fort hadden we schitterend uitzicht over de stad. Hele oude huizen met middeleeuwse daken en militairen opslagplaatsen in contrast met het nieuwere stadsdeel. Nadat we goed de toerist uitgehangen hebben, zijn we rond 5en weer richting Belgrado/Zemun gegaan. En vanaf hier Kelly weer terug naar Cuprija.
Morgen begint de nieuwe week weer, met als eerste de Clinic for Psychiatry & Clinic for Neurology op het programma.