Dag 55: Laatste avondmaal - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Jet P - WaarBenJij.nu Dag 55: Laatste avondmaal - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Jet P - WaarBenJij.nu

Dag 55: Laatste avondmaal

Door: Jet

Blijf op de hoogte en volg Jet

23 Mei 2019 | Gambia, Kololi

Het kan lekker kort blijven vandaag, het was namelijk stranddag bij Kasumai. Het is een soort grasveld aan het strand, waar ik al eerder geweest was met Lieke. Hier komen vooral veel Gambianen, maar ja omdat die nu in de Ramadan zitten was er nagenoeg niemand. Alleen een handje vol slapen personeel :). 's Avonds aten we op de strip het laatste avondmaaltje van Esmee's ouders. Die gaan morgen namelijk weer richting huis. Ze hebben het goed gehad, maar zouden niet zo snel terug naar Gambia gaan op vakantie. Ze ervaarden ook erg de ongelijkheid: aan de ene kant lig jij aan je resort terwijl zij 's nachts op een matje slapen en aan de andere kant zijn het wel veel inkomsten voor de Gambianen. Ik kan me daar best wel een voorstelling van maken, Esmee en ik doen dan nog wat voor het land betekenen in de kliniek en zijn actief met de lokale bevolking. Maar als je dat niet hebt begrijp ik wel dat je je erg schuldig kan voelen.

• 30 Mei 2019 - 04:10

Mariska:

Terug van vakantie.
    Wij vonden het heel mooi om te zien dat jullie, Fanta en Aisha, zelfverzekerd, je mannetje staan in Gambia.
    Jullie hebben een goed onderdak en fijne mensen om jullie heen.
    Omgeving en cultuur is een ervaring op zich om nooit te vergeten.
    Wij keken met onze toeristen ogen. Het onderhandelen kunnen jullie beter dan wij..
    What is the best price? Haha
    We hebben gezellige etentjes met elkaar gehad, de trip naar de serekunda market en James Iland. Samen met Remy.
    Blijven lachen en geen stress, dat is wat wij meenemen vanuit Gambia.
    Jullie werken langzaam naar het einde toe. Succes met de laatste loodjes en GENIET!

Groetjes

• 01 Juni 2019 - 11:39

Jet P:

Wat goed om te horen Mariska! Deze laatste twee weekjes komen vast ook helemaal goed :D