Dag 76: Laatste werkdag - Reisverslag uit Lamin, Gambia van Jet P - WaarBenJij.nu Dag 76: Laatste werkdag - Reisverslag uit Lamin, Gambia van Jet P - WaarBenJij.nu

Dag 76: Laatste werkdag

Door: Jet

Blijf op de hoogte en volg Jet

13 Juni 2019 | Gambia, Lamin

Vandaag was ons laatste dagje als "midwife". Gek om dat te weten, want de meeste vrouwen hebben we best lang gevolgd in hun zwangerschap. Ook waren er weer 13 nieuwe vrouwen, dus het is behoorlijk aan het uitbreiden. Pas geleden hebben ze een nieuwe verloskundige man aangenomen en het was aan ons de taak om hem in te werken. En dat ging best goed! Ik geloof dat we het met een gerust hart aan hem over kunnen laten. Het ging alleen niet zo heeel vlot, maar ja je kan niet alles hebben. Na de dienst was het tijd om van een aantal collega's afscheid te nemen. En dat hadden ze nog even niet zien aankomen, want we waren er toch pas net?
Vlak voor het eten zijn we nog met een van de jongens onder de mangoboom naar een winkeltje gelopen om een theepotje en twee glaasjes te kopen. Nu ik Attaya kan maken moet ik er natuurlijk ook wel de spullen voor hebben. Ook nodigde hij ons opnieuw uit voor een reggae party vanavond, dus daarin stemde we in. Na het avondeten speelden we nog wat potjes duizenden en daar gingen we dan met z’n zessen in de auto, op naar de reggae party. En dat was me weer een ervaring. Ergens bovenop een restaurant liep het langzaam vol. Een aantal Gambiaanse mannen met witte vrouwen die minstens 20 jaar ouder waren. En voor de rest alleen maar blowende mannen, want dat schijnt wel te mogen vanuit de Koran. Wij hielden het bij de biertjes en probeerden een poging te doen om met onze houterige Nederlandse lijven op de reggae muziek te dansen. Op een gegeven moment was het mooi geweest en gingen we weer terug naar huis. Het was me een avondje, maar gelukkig weer veilig thuis aangekomen.