Dag 77: Afscheid nemen bestaat niet... - Reisverslag uit Lamin, Gambia van Jet P - WaarBenJij.nu Dag 77: Afscheid nemen bestaat niet... - Reisverslag uit Lamin, Gambia van Jet P - WaarBenJij.nu

Dag 77: Afscheid nemen bestaat niet...

Door: Jet

Blijf op de hoogte en volg Jet

14 Juni 2019 | Gambia, Lamin

Ochtends een poging gedaan tot uitslapen, maar dat is altijd een uitdaging bij LHC. En! jawel, ze zijn de vuilnisbelt aan het weghalen. De stichting heeft een hoop geld geïnvesteerd om dit mogelijk te maken. Er komt een muur omheen en een hek, zodat er meer controle is wie afval komt dumpen. En ook komen er parkeerplaatsen voor het ziekenhuis en voor het dorp.
Na een rustige start en een begin maken aan het inpakken van mijn koffer was het tijd om tegen de rest van de collega's gedag te zeggen. We hadden veel stroopwafels, een grote bak met snoep en een afscheidskaartje in elkaar geflanst. We kregen veel lieve reacties en toen we in de staff kantine kwamen, waren ze alle stroopwafels en snoepjes netjes aan het verdelen in groepjes. Een hilarisch gezicht. Na diverse fotoshoots en het toch wel moeilijke afscheid droegen we nog onze kennis over de ANC over aan Lia. Daarna gingen we bij haar op kattenbezoek. De twee poesjes die op de vuilnisbelt gevonden waren en die we in onze eerste weken groot hebben gebracht zijn namelijk naar haar gegaan.
Om 20u hadden we met z'n allen afgesproken bij Leybato's voor een laatste diner samen. Van Annemiek kregen we nog een mooi certificaat van onze 3 maanden inzet. Moe maar voldaan lag ik 's avonds in m’n bedje. Morgen dan echt de laatste dag...