Dag 25: Banjul & Bakau - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Jet P - WaarBenJij.nu Dag 25: Banjul & Bakau - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Jet P - WaarBenJij.nu

Dag 25: Banjul & Bakau

Door: Jet

Blijf op de hoogte en volg Jet

21 April 2019 | Gambia, Banjul

Vandaag de eerste dag dat ik echt de toerist heb uitgehangen. Natuurlijk heb ik al heel erg veel moois (en minder moois) gezien. Maar een portie sightseeing was er nog niet van gekomen. Eens moet de eerste keer zijn. We vertrokken met z’n vijven naar Banjul, de hoofdstad van Gambia. Een keer eerder was ik hier geweest met de ambulance. Banjul ligt aan de kop van Gambia met heel de baai aan de zee. We liepen eerst een stukje over de Royal Albert Market, waar ze een deel met vis en groenten hebben, een deel met handgemaakte spullen en een deel met kleding. Al snel kwamen we aan bij de baai, waar een groot Turks schip lag, wat voor de stroom in heel Gambia zorgt. Geen wonder dat dit iedere dag wel eventjes uitvalt. Een enkel vrachtschip en een ferry voeren langs. Verder lagen er voornamelijk kleine vissersbootjes. We vervolgden onze weg in de richting van de auto, waar we aan de straat super lekker luncheden. De invloeden van dit restaurantje kwamen uit Mauritanië, het buurtland van Senegal. Met de auto reden we naar de King Fahad Moskee. Hier was op het moment geen (paas) gebed bezig, dus we konden zonder gêne even naar binnen kijken. Na de moskee liepen we een stukje naar de Arch. Een grote boog over de weg, ergens vergelijkbaar met de Arch de Triomphe. Annemieke had dit al een keer aangeraden, en inderdaad, eenmaal bovenop de Arch hadden we supermooi uitzicht over de stad heen. Na het bezoek aan de Arch gingen we naar het strand in Bakau toe. Bakau is de op twee na grootste stad van Gambia, maar hier hebben we alleen van het strand genoten. Bij een resort waar Esmee en ik al eerder geweest waren bestelde we een drankje en streken we neer. Geen verkeerd Paasweekend zo. Weer even opgeladen voor de nieuwe week die morgen weer van start gaat. Aan tweede paasdag doen ze namelijk niet hier, en het ziekenhuis is natuurlijk altijd open.

• 21 April 2019 - 19:09

Floor:

Klinkt als een leuke vrije dag Jet :-)

• 23 April 2019 - 07:29

Paula (oma Van Esmee):

fijn om jullie zo te volgen hoor.ik beleef het in gedachten mee ! heerlijk dat het goed gaat en jullie toch wel veel meemaken. doei