Dag 36: De toerist - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Jet P - WaarBenJij.nu Dag 36: De toerist - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Jet P - WaarBenJij.nu

Dag 36: De toerist

Door: Jet

Blijf op de hoogte en volg Jet

03 Mei 2019 | Gambia, Kololi

Na een nacht vol met overgeven en sprintjes naar het toilet, was ik vanochtend niet zo fit. Of ik iets verkeerds heb gegeten? Geen idee, volgens mij hetzelfde als de rest, maar een ding was duidelijk. Alles moest eruit. Gelukkig hoefde ik vandaag niet naar beneden en kon ik me weer storten op het uittypen van de interviews. Het einde begint in zicht te raken. Na een powernapje voelde ik me al een stuk beter en besloten Esmee en ik naar de tailor te gaan. Deze tailor had ik ontmoet op de oranjemarkt een maakte erg mooie dingen. Het duurde even voordat we er waren, want het contact verliep alles behalve soepel. Het adres wat ik had gekregen Kololi, is gewoon een dorp en niet een adres. Dat wist ik op voorhand maar ze spraken zo belabberd Engels dat het even duurde voordat we elkaar op de goede plek troffen. Uiteindelijk had de zoon van de tailor iemand op ons afgestuurd met een auto die ons naar het winkeltje bracht. Hier werd ik opgemeten en spraken we af wanneer het klaar zou zijn. Ben benieuwd! Na de tailor maakte we nog een rondje over de Senegambia craft market. Deze markt ligt op de strip, het meest toeristische deel van Gambia. Hier zitten ook alle hotels in de buurt. En dat was qua spullen erg te merken, de mooie originele beeldjes, tassen en armbandjes waren ver te zoeken. Ik denk dat ik dit ook uitstraalde, want een poosje later zat ik op de stoep een houten gemaakt spel te spelen met een Gambiaan.

Om nog even in de toeristische sferen te blijven besloten we om bij Tejo’s pannenkoekenboerderij een pannenkoek te eten. Althans een halfje voor mij, want de eetlust was nog ver te zoeken. We sloten de dag met zijn allen af bij een verschrikkelijk foute karaoke bar aan de weg.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jet

Actief sinds 05 Maart 2017
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 19056

Voorgaande reizen:

18 Maart 2019 - 16 Juni 2019

The Gambia journey!

02 Maart 2017 - 18 Maart 2017

European Nursing Module Serbia 2017

Landen bezocht: