Dag 72: De weg terug - Reisverslag uit Toubakouta, Senegal van Jet P - WaarBenJij.nu Dag 72: De weg terug - Reisverslag uit Toubakouta, Senegal van Jet P - WaarBenJij.nu

Dag 72: De weg terug

Door: Jet

Blijf op de hoogte en volg Jet

09 Juni 2019 | Senegal, Toubakouta

Rond 9 uur zaten we aan de ontbijttafel en besloten we om terug te reizen naar Gambia. Het was vrij bewolkt en we konden altijd nog een lekker strand in Gambia zoeken. De reis verliep echter niet zo soepel. Bij het eerste checkpoint werd de taxi driver aangehouden. Iedereen moest zijn paspoort laten zien waarna de bestuurder nog flink lang in gesprek was. Hij kwam terug naar de auto en beweerde dat ze 5000 CFK van hem wilde omdat hij toubabs vervoerde en het systeem corrupt was. Uiteindelijk werd het 1000 CFK. Of de bestuurder gelijk had betwijfelen we nog steeds. De agenten zijn inderdaad erg corrupt, maar vaak als alles in orde is worden er geen problemen gezocht.
Ook bij de douane volgde er wat moeilijkheden. Het koste 4 stempels voor de juiste in mijn paspoort stond. Toen het eenmaal gelukt was probeerde ik een taxi te regelen om van het douane punt naar de veerboot te rijden. Terwijl ik in gesprek was stond er een klein jongetje in mijn tas te graaien. Gelukkig had ik het op tijd door! We moesten lang wachten op de ferry, maar we konden ons vermaken met een potje duizenden. Na een lekkere lunch in Banjul kwamen we rond 15u terug in het ziekenhuis.